Gezien een aantal reacties dacht ik laat ik maar weer eens wat in elkaar prutsen. Zeker als ik nu als SBS herhaald wordt op de site met mijn stukkies.

Ik ontkom er niet aan om stil te staan bij de afgelopen tijd. Het is als een WC rol “hoe kleiner hij wordt hoe sneller de tijd lijkt te gaan”. Het overlijden van Paul Berkel hakte er behoorlijk in. Een fijne vent waar ik persoonlijk vanaf 2000 enkele jaren mee heb mogen werken. Tijdens het 40 jarig bestaan mocht ik hem nog een award overhandigen als beste verzorger. Mooi afscheid door de vereniging via de site en de Zeewolde krant.

Dan was er ook de uitgestelde Nieuwjaarswedstrijd. Marianne zong het volkslied van VVZ en het mooiste moment, uit de wedstrijd, was dat de oude vos Reintje gepoort werd en niet de gelegenheid kreeg een koeki uit te delen (voor de jeugd voetbaltaal van vroeger). Een matige overwinning redelijk beïnvloed door de scheids. Hij verzuimde 2 strafschoppen te geven tegen de oudjes. Een derde kwam er wel. Gemist maar goed dat die speler afscheid heeft genomen. Gestopt door hem die nog steeds boos op me is dat hij niet is gekozen in het elftal van 40 jaar VVZ. Het is nu een hot item. De goalplayer (vroeger doelverdediger, keeper of hij die niet kan voetballen. Voor Butsie maak ik een uitzondering hij kan ook echt voetballen) moet getraind worden om penalty’s te stoppen.  Niet zo moeilijk hoor. Butsie is rechts dus zet het liefst af met zijn sterke been voor hem dus in de linkerhoek. Mik dus niet in die hoek zou ik zeggen. Was wel gezellig hoewel het vrij heet was en de verzorging te wensen over liet. Zaterdag om 16.30 pas aan het bier. Is niet voor mij vaak voorgekomen kan ik zeggen.

Mathieu coachte zijn laatste wedstrijd, naar eigen zeggen, maar zijn bijnaam is Heintje D. dus je weet het maar nooit. Toch even de loftrompet over hem; hij is van de oude stempel  toen de schepen nog van hout waren (zoek het gezegde maar op), hij deed nooit zijn handen, bij een vrije trap, voor zijn zakie, gaf wel eens een extra schoppie en kan goed op de markt staan met die stem. Ik ga hem missen in tegenstelling tot die ander (deze is op het randje).

Een frisse start dan maar. Een nieuwe trainer voor 1, 2, JO 19 JO 17 en ga zo maar door. Een nog sterkere selectie voor het eerste met een nieuw gezicht voor de groep. Bij het 2e staat een oud gezicht voor de groep. Een zwaargewicht en belangrijk voor de club. Zaterdag voor het eerst wezen kijken bij 2 en 1. Het 2e speelde fris en fruitig en deed zichzelf zwaar tekort om de kansen niet te verzilveren. De laatste 2 minuten hoop ik niet meer mee te maken. Eerst maken hullie gelijk en dan maakt hij die dat anders nooit doet de winnende. Hij gaat zeker een Pelgrimstocht maken. Het 1e vond ik teleurstellend. Uit de beker tegen gezien relatief zwakkere tegenstanders en in deze wedstrijd deden ze zichzelf de das om door vele kansen te missen. Dat was ik zeker met de trainert eens na afloop. De 2e helft was een teleurstelling, in tegenstelling tot wat de trainert zei heb ik het anders gezien. Hullie waren gewoon beter en het was maar goed dat ze met 10 man kwamen te staan anders had ik het nog wel willen zien. Maar goed er is niets verloren want de oude vos zal wel snel weer terug keren in de basis (dit is voor velen tegen het zere been).

In de kantine weer vol op gezelligheid en om 19.30 werden we er uit gedweild. Er was voor het eerst in de geschiedenis van de Good Oldies bier over. Voor de mensen die weer eens iets op hun lever hebben op dit stukkie zeg ik het volgende namens mijn kleinkind van 11 toen we het over straattaal hadden “ik vind een oude opa wel leuk die niet met zijn tijd mee gaat”. Ik haak van af 5 oktober af en ga de zorg in.