Vele app reacties gehad op mijn vorig stukkie uit velerlei hoeken waarvan ik het niet verwacht had. De een heel positief de ander gematigd negatief. Ik weet dat de selectie van 1e er ook over gesproken heeft. Ik maar denken dat dit stukkie zou bijdragen aan; zelfreflectie, bezinning, meditatie en teambuilding. Na afgelopen zaterdag weet ik beter. Voor hullie die het niet snappen. Ik ben slechts een prole (voor de liefhebber lees Georg Orwell uit 1984). Heb ook een beetje gevoetbald. Maar sommigen van eigendunk ontploffende bellettristische types denken er anders over. Kolderiek cynisme (liefdevolle onthechting) noem ik mijn stukkies. Kijk winnaars hebben een plan, verliezers hebben een excuus. Als een trainer/coach/motivator/leermeester meer ambitie heeft dan een spelersgroep heeft hij een probleem. In een competitie van 12 elftallen staan we 11e. Het is te hopen dat Lelystad, wat vroeger een gerenommeerde club was zich niet terug gaat trekken uit deze competitie. Verliest zaterdag met 13 nul. Ik herhaal 13 nul. Hebben een doelsaldo van 1 voor en 33 tegen. Nu hebben we geluk, als we ze niet onderschatten, want 5 november uit naar Lelystad. Die zouden we wel kunnen winnen toch? Ik had er zaterdag zin maar kwam met een halve kater terug. Eerst naar het 2e  tegen de onderste. We hadden na 4 minuten al met 3 nul kunnen voorstaan maar lekker de spanning opbouwen was het advies. Nieuwe regel: speler van hun ligt op de grond in ons strafschop gebied. De bal wordt weggeschopt vlak bij zijn gezicht geeft die irritante scheids een penalty. Keepertje had hem bijna, dat is overigens ook geen slecht keepertje. Tot de 70e minuut 0-1. Ben ik maar met Mathieu (cult trainer)achter de dug out van de trainer en staf gaan staan om de druk op te voeren.

Onder leiding van die kleine Pelgrim de beuk en de goal er in. Hij is een waardig aanvoerder maar doe wat aan die schoenen man dat is geen gezicht. Tim, ik mag Timmie, zeggen deed wat hij anders nooit doet scoren en bijna 2x een topper . Ben trots op die jonge knaapjes. Winnen gewoon met 4-1. Ik dacht lekker het 1e kijken “die knappen er op was de gedachte” maar het werd voor mij wanhoop, verdriet, ontreddering en machteloosheid. Op de wedstrijdposter stond hij waardoor ik altijd graag naar het eerste kijk en kom. Zat op de bank (blessure, past niet in het nieuwe systeem of is wat recalcitrant). Een speler, de laatst binnengehaalde, schijnt te zijn gestopt. Een voor vier weken werk weg dus niet inzetbaar. Hoogtepunt voor mij weer dat keepertje, hij hield ons nog in de wedstrijd door die penalty te stoppen en had wat prima reddingen. Die wereldgoal zou zelfs Bijlow, Cillisen, Pasveer, Flekken  en Noppert niet hebben. Dieptepunt 2 kannetjes bier verloren omdat ik had gewed. Er zou een ander systeem komen. Ik heb het niet gezien. Was het 1-5-3-2 of 1-3-5-2 of misschien 1-4-4-2 of 1-4-3-3. Niemand kon me het vertellen. Wat ik wel zag dat J. L. links op de eigen helft speelde. Een kans heb ik gezien in de 80e minuut. Tip van een niet kenner. Jeremy en Collin dicht bij elkaar voorin, Denilson op 10 en mijn Rein achterin. Kumpt goed. Was alles dan slecht. Nee. De vrijwilligers in de kantine waren grandioos Het was gezellig en de verzorging was perfect. Dank mannen en vrouwen (of mag ik dat niet zeggen in deze woke tijd).