Het wordt inmiddels mijn 3e stukkie. Daar waar ik vroeger moest nadenken over wat ik ging schrijven wordt me nu veel verteld en aangereikt. Lees maar tussen de regels door. Laatst kreeg ik een opmerking of ik wel voor de vereniging ben en niet te negatief. Ik heb aan zelfreflectie gedaan en ik kom tot de conclusie dat ik na persoonlijke brede afweging niet lichtzinnig of lichtvaardig maar constructief kritisch wil zijn en niet beticht wil worden van; holle frasen, loze woorden en je reinste kletspraat. Kijk de lat hoog leggen is niet erg maar te hoog leggen is zielig. Kampioen worden is m.i. nu te hoog. Promoveren kan via de nacompetitie nog steeds. Dus zeg ik seqiud vuestro jefe (volg de leider in het Nederlands).

Zaterdag naar het 2e in Hierden geweest (want het 1e had een makkie toch?). Huidige leeftijd van het 2e was bij aanvang 21.9 jaar. Brengt die trainer, in de 2e helft, Ramon binnen de lijnen 33 jaar en Jesse een mid twintiger. Eerste helft en ik heb het al keer geschreven het keepertje prima reddingen. In de 2e helft vond ik dat hij in de steek werd gelaten door de verdediging. Kon hem niet echt betrappen op een fout maar ik ben geen keeperoloog als dhr. Hoek. Misschien eentje dan dat hij die rooie bij het hinderen bij een snelle uittrap een klein schoppie wilde geven maar hij hield zich in.” Tweede helft gaan die lui provoceren, uitdagen, uitlokken en wij trappen er teveel in. Rechterspitsie van ons in de 44e minuut en in de 2e helft alleen op de keeper. Die moeten gewoon er in. Jammer maar zaterdag tegen de bovenste. Snot voor de kop en werken vrienden dan kumpt het goed in de toekomst. Jullie zijn momenteel de echte jongens uit de polder. Lelystad uit gewoon winnen met 0-2 en 3 punten erbij. Zij die er bij geweest zijn waren super enthousiast. Mijn Rein gewisseld in de rust. Hij liet de penalty door J.S. nemen voor het zelfvertrouwen las ik, mijn sterspeler uit de wedstrijd gebeukt en de keeper van het 2e Chris op de bank en later ingevallen als veldspeler. Het kan toch niet gekker. We staan nu 9e. Is het lek boven of stevenen we af naar een implosie binnen staf en selectie. Wordt een interessant trainingskamp. Leukjeuk is de aanhef. De betekenis stond in de telegraaf. Kleine kinderen en jongvolwassenen moeten alles leuk vinden anders stoppen ze na enkele weken en mogen dat ook. Hullie stellen de eisen en vaak vinden ouderen dit oké en dat goed. Vb. meisje vindt paardrijden leuk maar na 2 lessen niet meer. Gevolg anders leuk (ballet of zo of is dit weer te stereotiep) en cap (helm), broek, laarzen en zweepje op markplaats. Wij stellen geen verplichtingen meer als gezagdragers want die gaan gepaard met frustratie, ergernis en gevoelens van (tijdelijk) ongemak en onvrede bij hullie daar had die Bruce Tuckman  gelijk in. Ben benieuwd wie er zaterdag goalplayer is.

Even over voetbal. In de kantine waren enkele 1e elftalspelers na afloop. Geloof het of niet “vroeger kwamen ze gezamenlijk binnen stonden we in de kantine op en applaudisseerden bij winst wat toen vaak voorkwam”. Twee leuke zaken: in de kantine kreeg ik een discussie met deskundigen over posities. Ik vind dat mijn sterspeler moet op 10 moet anderen zeiden nee op 8 (wist ik veel). Dus escape “ga ik over nadenken “ ik thuis googelen wat nr. 8 in hield. Ik heb dus gelijk. Het 2e is dat de Good Oldies gebruik mochten maken van de bussinesclub ruimte voor hun jaarlijks samenzijn. De clubkas is gespekt. Wang is meer dan tevreden en dhr. Hoogkamer is een geweldige gastheer. Ik vroeg aan de mannen “wie van jullie durft tegen de eega’s te vertellen dat wij voetbal gaan kijken er was er maar 1. Raden wie.