VV Zeewolde heeft haar nieuwe trainer gevonden voor het nieuwe seizoen. Ed Engelkes zal in de zomer terugkeren naar Nederland, om in Augustus 2024 het stokje over te nemen van Carl Aventurin.  Ed (60) is momenteel Technisch Directeur bij Punjab FC in India en was vorig seizoen interim hoofdtrainer van het professionele team, uitkomend in de Indian Super League.

Ed heeft ruime ervaring opgedaan in het (top)voetbal. Na 22 jaar als voetbaltechnische man actief te zijn geweest bij de KNVB, onder andere interim bondscoach bij het Nationale vrouwen elftal, maakte hij in 2012 de overstap naar Ajax. Hier heeft hij enkele jaren de vrouwenploeg met succes gecoacht om daarna naar China te vertrekken en voor de Amsterdamse club de opleiding van R&F Guangzhou vorm te geven als Technisch Directeur. Deze rol bekleedt Ed reeds 2,5 jaar ook bij Punjab FC in India.

In het amateurvoetbal heeft Ed ook ruimschoots zijn sporen verdiend. Zijn laatste klus in het amateurvoetbal was het drie jarige hoofdtrainersschap bij VVOG in Harderwijk, waarmee hij toentertijd promoveerde naar de Derde divisie. Ed bezit het hoogste trainersdiploma, UEFA Pro, en neemt een schat aan ervaring met zich mee. Toen de kans zich voordeed na informatie uit zijn netwerk over de beschikbaarheid van Ed, heeft Johan Henkes, Bestuurslid Technisch Zaken, direct zijn kans gegrepen.

Johan over deze mogelijkheid: ‘Ik ben op zoek gegaan naar een ervaren trainer met een aantoonbaar trackrecord, welke inhoudelijk sterk is en staat voor verzorgd/dominant voetbal’. Toen de kans zich voordeed en ik begreep dat Ed een haalbare optie zou kunnen worden, ben ik hier direct mee aan de slag gegaan. Wij zijn zeer content met het binden van Ed aan onze vereniging. Naar aanleiding van de verschillende gesprekken met hem, sluit hij goed aan op het door ons gewenste competentieprofiel en ik ben blij dat ik hem heb kunnen overtuigen om voor Zeewolde te kiezen. Een trainer die er direct staat en de volgende push moet geven aan ons jonge, maar zeer talentvolle elftal en de verdere ontwikkeling van onze mooie vereniging!

Ed zelf over zijn verrassende overstap: “De club Zeewolde spreekt mij zeer aan. Als inwoner van Zeewolde heb ik hier zelf geen historie, maar je merkt aan alles dat het een club betreft met enorm veel potentieel. Daarbij vind ik de visie van de club nog veel belangrijker. Een visie die beschrijft dat Zeewolde met zoveel mogelijk eigen jongens wil spelen, op een zo hoog mogelijk niveau. Het ontwikkelen van een dergelijke visie en een speelwijze waarbij jeugdige talenten de kans krijgen om zich te ontwikkelen spreekt mij zeer aan”.

Beide partijen kijken vol verwachting uit naar het komende seizoen. Ed: ‘ik kijk er naar uit om kennis te maken met de staf, spelers, vrijwilligers, trainers en supporters van Zeewolde. Ik hoop op een fijne samenwerking en mijn steentje bij te dragen aan de ontwikkeling van deze mooie vereniging, in het bijzonder het 1e elftal. Johan: ‘wij zijn blij en trots dat we erin zijn geslaagd een waardige opvolger te hebben gevonden voor Carl en wensen Ed heel veel succes’.

Het Bestuur