Wedstrijdsecretaris

Nico van der Linden
Mail naar wedstrijdsecretariaat@vvzeewolde.nl.
Spoed via WhatsApp 06-12162272.

Voor trainers

Wil je een oefenwedstrijd plannen, een wedstrijd verplaatsen of heb je een andere vraag over je wedstrijd?

Neem dan contact op met de wedstrijdsecretaris.

Snipperdagen

Een snipperdag kan worden aangevraagd indien het niet lukt om de competitiewedstrijd te spelen of te verplaatsen, bijvoorbeeld in verband met vakanties of examens van spelers. Voor het aanvragen van een snipperdag geldt een uiterste datum van 4 maart. Verplaatsen geldt niet als een snipperdag.

Een snipperdagverzoek moet uiterlijk maandag worden ingediend bij het wedstrijdsecretariaat.

Dus verzoeken voor een snipperdag uiterlijk maandagavond melden via wedstrijdsecretariaat@vvzeewolde.nl

Uitzondering
Een snipperdag is niet mogelijk voor pupillen, MO13 t/m MO20 en bekerwedstrijden.

Wedstrijd verplaatsen: tijdswijziging

Uiterlijk 10 dagen van te voren een verzoek indienen bij het wedstrijdsecretariaat. Als er ruimte is kan zonder overleg met de tegenstander de aanvangstijd worden aangepast. Daarna kan het alleen als de tegenstander akkoord gaat.

Voor uitwedstrijden zal dit plaatsvinden in overleg met de tegenstander.

Wedstrijd verplaatsen: andere dag

Een verzoek op de wedstrijd te verplaatsen moet zo snel mogelijk worden ingediend bij het wedstrijdsecretariaat. Dien je verzoek in met alternatieve datums.

Het wedstrijdsecretariaat gaat in overleg met de tegenstander. Pas nadat tegenstander en KNVB de wijziging hebben goedgekeurd, wordt de wedstrijd verplaatst.

• A-cat verplaatsen voor de speeldatum eerder of uiterlijk 14 dagen later.
    Na 1 mei kunnen wedstrijden niet worden verplaatst. Alle wedstrijden moeten voor die tijd gespeeld zijn.
    De wedstrijd moet uiterlijk 3 dagen voor aanvang aan de KNVB zijn doorgegeven.
  • B-cat verplaatsen voor of na speeldatum
    Najaar competitie uiterste verplaatsingsdatum 31 januari, voorjaarscompetitie uiterste verplaatsingsdatum voor 23 juni.
  • Fase-voetbal Wedstrijden van de jeugdcompetities mogen in onderling overleg verplaatst worden. Hiervoor geldt per categorie wel een uiterste speeldatum welke loopt tot en met het eerstvolgende speelweekend na de slotronde van de fase.
    De wedstrijdwijziging moet voor aanvang van de wedstrijddatum aan de KNVB zijn doorgegeven.

Niet spelen van wedstrijd

• Het wedstrijdsecretariaat moet dat melden bij de KNVB en kan een hoge boetes opleveren.
  • Het is niet toegestaan onderlinge uitslagen af te spreken zonder te spelen.
  • Het wedstrijdsecretariaat en anderen zijn verplicht dit te melden bij de tuchtcommissie.

Dus help elkaar door spelers uit te wisselen zo vermijd je hoge kosten voor je club.

KNVB info belangrijk voor leider/trainer

Menukaart inschrijvingen oost ’22/’23 – Dit bestand bevat het aantal spelers, wissels, speelduur, etc.

Handboek competitiezaken – Alle reglementen in het amateurvoetbal.

Voor spelers

• Geen alcohol buiten kantine en terras (KNVB Regels).
    Dus geen alcohol in de kleedkamers.
  • Verboden te roken in de kleedkamers.

Omkleden

• 1 uur voor de wedstrijd is de kleedkamer beschikbaar voor omkleden en warming up.
  • 0,5 uur na de wedstrijd moet de kleedkamer leeg zijn voor de volgende teams.
  • Laat de kleedkamer netjes achter. Ook het volgende team wil in een schone kleedkamer zitten.

Spelregelbewijs

Goede kennis van de spelregels draagt bij aan een sportiever spel. Om die reden heeft de KNVB het spelregelbewijs ingevoerd. Dit seizoen is het voor de spelers en speelsters geboren in het jaar 2005 verplicht het spelregelbewijs te halen. Zij hebben tot hun eerste officiële wedstrijd in het seizoen 2022/’23 de tijd om het spelregelbewijs te halen. Inmiddels heeft al 15% van de lichting 2005 het bewijs behaald.

Het is essentieel op tijd het spelregelbewijs te halen. Als leden uit het genoemde geboortejaar het spelregelbewijs niet hebben, mogen zij het seizoen 2022/‘23 namelijk niet voetballen.

Procedure bij afgelastingen

Gedurende de winterperiode is de kans aanwezig dat wedstrijden worden afgelast.

Er zijn twee soorten afgelastingen:
1. Een algehele afgelasting;
2. Een (gedeeltelijke) afgelasting door de consul.

1. Algehele afgelasting
Wordt gedaan door de KNVB en wordt (veelal vrijdagavond) bekendgemaakt via voetbal.nl

2. (Gedeeltelijke) afgelasting door de consul
Onderstaand de procedure die door ons gevolgd wordt bij weersgesteldheden die keuring noodzakelijk maken en waarbij het twijfelachtig is of er gevoetbald kan worden.

Zaterdagochtend bezoekt de door KNVB aangestelde consul ons voetbalcomplex en inspecteert hij de toestand van de velden; dit samen met een vertegenwoordiger van de club met beslissingsbevoegdheid.

Contact
Bij twijfel over het spelen op de natuurvelden zal het wedstijdsecretariaat contact opnemen met de consul.
Samen kijken ze wat mogelijk is welke velden wel of niet gebruikt kunnen worden.

Mocht er wedstrijden intern worden afgelast wordt dit bekend gemaakt via voetbal.nl, hetzelfde is van toepassing bij uitverenigingen, dus voor vertrek controleer je voetbalapp.

Op zaterdag is het wedstrijdsecretariaat vanaf 8 uur bemand, zodat ook zelf gebeld kan worden: 036-5221457.