Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er een derde speler is gestopt binnen de selectie van het eerste. De eerste heb ik nooit zien voetballen; kwam, speelde, kreeg een rode kaart (zou hij hem wel betaald hebben) en ik heb hem niet meer gezien. De tweede had in Amerika gevoetbald las ik in de Stentor; leuk jong, balvaardig technisch onderlegd en hij kreeg al snel de naam van Tita Tovenaar of Pietje Piel.

De derde is een afsluiting van een era. Velen zullen staan te juichen, anderen zullen hem missen. Wat we wel eens vergeten (net als bij die Ronaldo) wat hij heeft betekend voor de club (afbraak zegt de een de ander zal zeggen een ongekende wedstrijd en winnaars mentaliteit) Laten we niet vergeten: meer dan 300 wedstrijden, meer dan 127 goals, meer dan 83 assist, vele kaarten en man of the match bonnen. Rein bedankt. Ik denk niet dat je een standbeeld zal krijgen maar zou welverdiend zijn. Ik kon niet naar het 2e tegen AVW. Spelen daar weer gelijk 1-1. Geloof het of niet “je moet die kleine Pelgrim prikkelen”.

Vorige week was ik niet zo enthousiast en wat doet hij nu op die getapete schoenen. Hij scoort weer. Kan beter zaterdag zou ik zeggen. Ik ben best wel kritisch geweest op de mentaliteit van het 1e maar ze klimmen uit het dal. Vroeger had je de patatgeneratie, toen kwam de applausgeneratie, nu heb je de pampergeneratie en de “geef me een compliment generatie”. Motiverende gespreksvoering was vroeger anders kan ik zeggen (een Mathijs van Nieuwkerkje). Nu is het liefdevol. De coach van Hoevelaken gaf het goede voorbeeld. Na elke aanwijzing zei hij HUP (aansporing op commando om actief te worden, zich op te richten, te springen e.d.) Hij is een foei roeper; schavuit, schobbejak belhamel en hullie zijn rapaille.

Op naar Hoevelaken in een BMW met het hele alfabet. Leuk gezelschap een 010 dy hard fan en de chauffeur met geel zwart hart. Daar zijn er niet zoveel meer van. Stoelverwarminkje aan maar bij de eerste rotonde zei ik “doe maar uit mijn haren zijn verbrand laseren om te bleken is niet meer nodig”. Hoevelaken gerenommeerde club met echt gras. Ap en ikke (als we wonnen) anders was het ikke en Ap hebben daar nog goede herinneringen liggen met het 2e. We waren beter, kregen de betere kansen en vertoonden een prima vechtlust. Collin 2x in de eerste helft alleen af op dat prima keepertje. Iemand zei “niet erg komt nog 2x alleen voor de keep in de 2e helft”. Jammer. Tippie misschien een keer stiften. Maar die komt er wel als we hem maar volgende seizoenen vast kunnen houden. Bij 1 tegen 0 voorlaatste minuut gaf ik er geen cent meer voor. Maar toen kwam de poldermentaliteit “vechten tot de laatste snik. Prima goal van Alexander (heeft trouwens een beste pas of paas in de benen). Ontsnapte wel aan rood eind 2e helft. Sijbolt word mild wordt er gefluisterd. Hij doopt zijn pen niet meer in azijn of vitriool. Dus heb ik maar een paar aandachtspuntjes; wedstrijdkleding hoofdtrainer eenheid van tenue. Ik zag korte mouw, lange mouw en korte mouw met blauw onderhemd. Techniek hoofdtrainer. Ik zag in de 2e helft een fantastische bal voor wie ik graag naar het voetballen ga op Hessel “de bikkel”. Ik moest aan v. Gaal denken “je aanname was verkeerd anders?”. Als je het niet kunt doe het dan in eens.

Op de terug weg achterin de BMW (het er uit moeten kruipen nam ik maar voor lief). Naar huis zei de chauffeur, verstond dat ding niet; nach haus, bier bitte, scheisse ook niet). Komt het 1e naar de kantine is die bijna leeg (geen applaus). Ging de elite met een bus naar NAC. Heb me wel voorgesteld aan de hoofdtrainer met de opmerking “hij van die slechte stukkies”. Zegt die slimmerd dat heb ik nooit gezegd. Volgende keer maar vragen wat hij van die stukkies vindt. Van chef de kliniek naar geneesheer directeur. Kumpt goed. Denk er aan 3 december spelen we om 14.00 uur tegen VVOP.