Anthony Weltevreden maakt volgend seizoen de overstap als Hoofdtrainer van Sparta Nijkerk JO15-1 naar Zeewolde JO15-1. De afgelopen jaren heeft Anthony het goed gedaan bij Sparta Nijkerk en nu toe aan een nieuwe uitdaging. Deze uitdaging heeft hij gevonden in Zeewolde. Hij wil graag van de mogelijkheid gebruik maken zichzelf voor te stellen.

Anthony Weltevreden, 40 jaar en vanaf seizoen 2023-2024 trainer van de JO15-1 bij Zeewolde. Ik ben woonachting in Almere samen met mijn vrouw, drie dochters en sinds eind vorig jaar ook een zoon.

Voetbal is iets dat van kleins af aan al mijn aandacht heeft. Eerst als speler bij verschillende clubs waaronder ook HFC Haarlem, maar naast trainer bij verschillende clubs ook als scout en talentcoach voor de KNVB en als trainer bij een tweetal voetbalscholen.

Mijn carrière als trainer startte bij Zeeburgia, vervolgens Ijsselmeervogels, Sparta Nijkerk, WVHEDW, Sparta Nijkerk en nu Zeewolde. Ik heb een aantal jaar geleden mijn UEFA B Youth afgerond en vind het enorm leuk om trainer te zijn van een jeugdteam. Dit wordt het 4e jaar dat ik een JO15-1 team ga trainen en merk dat dit heel erg goed past bij mijn eigen kwaliteiten als trainer.

Mijn doel voor het komende seizoen is om spelers tijdens trainingsdagen dusdanig te ontwikkelen op technisch gebied, maar vooral op tactisch gebied, zodat zij tijdens wedstrijden situaties sneller leren herkennen en vervolgens zelfstandig met oplossingen komen. Wat ik vaak terug hoor is dat de jongens tijdens mijn trainingen veel leren, maar vooral merken dat plezier in voetbal voorop staat. Mijn motto: Voetballen doen we voor ons plezier, maar het is pas leuk als we winnen! Ik kijk er enorm naar uit om deze nieuwe uitdaging aan te gaan.

Wij wensen Anthony succes in zijn resterende maanden bij Sparta Nijkerk en veel succes en plezier komend seizoen in Zeewolde!

Technische Commissie