Voor de meeste teams van onze vereniging start morgen de competitie, na drie bekerwedstrijd. Ons eerste elftal start op 23 september de competitie met een uitwedstrijd in en tegen Oene. Net als Zeewolde verloor Oene geen enkele oefen- of bekerwedstrijd. Oene haalde net als Zeewolde de volgende bekerronde met een vergelijkbaar programma tegen 2 vijfde klassers en 1 vierde klasser. Het zal wel enige ronden duren voor de werkelijke krachtsverhoudingen in 3c helder worden. Het is een mooie mix van promovendi uit de 4e klasse, hardcore 3e klassers en degradanten uit de 2e klasse maakt deze afdeling speciaal en uitdagend voor alle teams.

Na een prima 2e competitiehelft mistte Zeewolde promotie naar de 2e klasse. De wens blijft nog altijd in leven om te promoveren naar de 2e klasse, al zal de uitdaging om aan het einde van dit seizoen te promoveren is er niet minder om zijn geworden. Met een (gedeeltelijk) vernieuwde staf en een aantal nieuwe spelers uit de eigen jeugdopleiding aangevuld met talenten van buiten gaat Zeewolde de nieuwe competitie in.

In de voorbereiding is al de nodige ervaring opgedaan met de nieuwe samenstelling en een andere manier van spelen. De resultaten waren goed, het spel meestal overtuigend soms iets minder maar altijd werd er gespeeld met volle inzet ook al ging het nog niet om competitievoetbal. Kan Zeewolde de lijn uit de voorbereiding doorzetten ? We gaan het zien vanaf 14.30 op De Hoge Kamp aan de Deventerweg 2 in Oene. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter R. Letchert en is te volgen via de posts op X #oenzee.

Verder op sportpark de Horst de hele dag wedstrijden om naar uit te kijken en bij te komen kijken. Op sportpark de Horst begint het programma om 8.30 met de eerste wedstrijden. Een kleine selectie van alle wedstrijden:

8.30: JO9-5 tegen DVS en JO11-2 tegen Lelystad.

11.00: JO11-1 tegen DOS Kampen om

12.45: JO17-3 tegen EFC

Het programma wordt om 15.00 afgesloten met de laatste 3 wedstrijden van de dag waaronder JO19-2 tegen Veensche Boys. De wedstrijd van jouw team in de volgende voorbeschouwing? Stuur een mailtje naar secretaris@vvzeewolde.nl om welke wedstrijd het gaat en waarom jou team genoemd moet worden!

Voor jong en oud dus genoeg te beleven morgen. Kom gezellig (op de fiets) naar ons sportpark! Onze kantine is vanaf 8.00 open. Moedig je favoriete team. Houdt het netjes in woord en gebaar, dan hebben we allemaal een mooie dag.

We wensen iedereen een sportieve en succesvolle zaterdag en onze gasten een prettig verblijf op het sportpark!