The sleeping giant is awakening

Leuke reactie gehad op mijn stukkie over Michelle (dank daarvoor). De hele zaterdag maar weer eens besteed aan het voetbal. Opmerkelijk bij het derde een kaart in de eerste helft. De speler wiens naam ik niet mag noemen in het kader van de privacy staat bij mij niet bekend als een; bijter, krabber, spuger, schopper of hare trekker. Zo zie je maar dat dit ons kan overkomen. Ik heb hem wel 5 kannetjes zien halen aan de bar.

Het 2e speelde weer eens goed. Pino mijn cultheld is een jaartje ouder maar “hoe ouder hoe gekker”; naast boeren slimheid, goed overzicht, prima passing en soms scorend vermogen werkt hij zich uit de naad. In mijntijd was het een speler van momenten. Rutger (bij naam Thor) was er gelukkig bij. Een heerser op het veld waar hij ook staat, beetje flegmatiek, kan bijna alles maar soms zou ik hem wel eens een schop onder zijn achterste (kont) willen geven want hij kan zoveel meer. Die kleine op de rode schoentjes komt langzaam weer terug van een blessure (dan wordt er weer eens gescoord in de toekomst). Petje af voor het 2e waar ze staan in de competitie en hoe ze zich “het snot voor de ogen werken”. Blijft onverlet dat veel is te danken aan de trainer. Hij heeft net als de trainer bij het 1e een; sterk karakter, sociale vaardigheden en ze weten hoe je een team moet organiseren. Het 1e had een vrij gemakkelijke middag tegen Zwart Wit, die in tegenstelling zoals ik ze kende bijzonder sportief waren. We doen dus weer mee voor een prijs nacompetitie. Het spelertje met de haarband op het middenveld toonde zich als een prima aanwinst. Keepertje liet zien dat een schot niet nodig was en het trainingskamp in Portugal werpt zijn vruchten af. Prima collectief. Is alles dan koek en ei. Ik durf het niet te zeggen; Duizendpoot Nico H. stond in de keuken , achter de kassa en tapte mijn eerste biertje, te weinig vrijwilligers in de ochtend. Waar waren Nico en Hetty de ballen en de verloting, ik hoorde dat de Stokvisjes aan hun laatste seizoen bezig zijn en dat er al een nieuwe elftalleider is gevraagd. Ik ben (nog) niet benaderd. Moest toch weer even denken aan de filosofie van de vijf fases; ontkenning, protest, onderhandelen, depressie en aanvaarding. Doet me ook denken aan de uitspraak club belang gaat voor teambelang en voor individuele belangen. Als afsluiting toch maar weer een flauwe grap. Deze is voor mannen boven de 65. Sla nooit een toiletbezoek over, verspeel geen goede erectie en vertrouw nooit een scheet. Zaterdag effe kijken bij het 2e.